Meiden Geluk(t)

Speciaal voor meiden die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken!

 

Veel hoogbegaafde meiden worden niet of nauwelijks (h)erkend met als gevolg dat hun volle potentie niet wordt benut en de meiden zich niet bewust zijn van het feit dat ze barstensvol talenten zitten. Daarbij ontwikkelen ze vaak geen positief zelfbeeld en passen ze zich overal aan als een kameleon óf ze trekken zich terug.

 

Ze is de ideale leerling in de klas, flink perfectionistisch, laat keurig afgestemd en aangepast sociaal gedrag zien en pleast waar het kan. Het kan zijn dat ze niet excellent presteert omdat ze niet wil opvallen en toch aan alle kenmerken voldoet of het kan zijn dat ze juist wél excellent presteert en dat de lat flink hoog ligt. Echter positief denken over zichzelf? Dat niet.

 

  • Komt jouw dochter ook te weinig op voor haar eigen mening?
  • Durft ze zich nauwelijks tot niet uit te spreken?
  • Moet alles als een Pietje Precies gebeuren met een flink kritisch oordeel?
  • Denkt ze vaak negatief of is ze onzeker over zichzelf?
  • Is er sprake van stress, slecht slapen en/of emotionele kwetsbaarheid?

 

Dan is dit bij uitstek de groep om haar aan deel te laten nemen.

 

Gedurende 10 weken werken we 2 uur aaneengesloten met maximaal 8 andere meiden rondom diverse thema’s, versterken we de weerbaarheid en gaat jouw dochter met een rugzak vol tools, zelfkennis en zelfvertrouwen de deur uit.

 

Afhankelijk van de hulpvragen en leeftijden delen we de groepen in.

 

Meer informatie? Mail naar info@bureaugelukt.nl

Begeleiding

  • Peers ontmoeten
  • Psycho educatie
  • Stimuleren groeimindset
  • Sociale / emotionele vaardigheden
  • Coaching
  • Denkprocessen onderzoeken
  • Talenten ontdekken
  • Filosoferen

Vergoedingen

Een deel van de begeleiding kan vanuit een PGB (persoonsgebonden budget) door de gemeente bekostigd worden. Dit is afhankelijk van uw gemeente en wordt via het Centrum Jeugd en Gezin geregeld.

 

Daarnaast kunt u soms ook afspraken maken met de school van uw kind als de hulpvraag gedeeld wordt.

Het doel is altijd om met het kind (en betrokkenen) aan de slag te gaan zodat we weer voluit kunnen zeggen: “Ja! Dit is geluk(t)”.